Sigma 30mm f/1.4 DC Canon

 
När jag var i Sverige sist så unnade jag mig själv en liten "julklapp". Jag köpte nämligen ett nytt objektiv till kameran! En Sigma 30mm F.14 DC. Den ska jag mer ha till att filma med än att fota med. Har sett att många amerikanska YouTubers använder detta objektiv! Jag har faktiskt inte hunnit testa filma med den ännu efterom jag har tagit en paus från YouTube. Men jag ska testa när jag kommer hem igen! Tydligen ska den vara riktigt bra.
 
Ni hittar före & efter-bild här nedanför! Jag fick även med mig ett fodral till objektivet!
 
 
Fotat med standard objektivet till Canon som man får med när man köper kameran:
 
Sigma 30mm F1.4 DC:
 
#1 - - Yohanna af Skovde:

Verkar grymt! Ska bli kul att se mer hur det är!

#2 - - Sofia:

den ser ut att vara riktigt bra!!

#3 - - Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione:

Fan va kul :D

#4 - - Matilda:

Det ser ut att var sjukt bra! ^^

#5 - - ISA:

åh lycka med en ny kamera :D

#6 - - HEDAN:

Så mysigt det blev med det objektivet, varmt och suddigt liksom!

#7 - - Kat:

Ser ut att va ett riktigt bra objektiv!

#8 - - Skogsraah:

Vad roligt! :)

#9 - - Bellaa:

Älskar det där objektivet, har det själv då jag filmar gud så snyggt med "blurrig" bakgrund , kiki gärna in min kanal

#10 - - Sophie :

härligt :)

#11 - - Emma skoog:

Hej jätte fin blogg verkligen:)! Jag har nyss startat min blogg där jag skriver om vad jag gör om dagarna ska börja ge massor av Tipps på super goda smoothies<3 hade varit super roligt om ni kollade min blogg och gillade och kommenterade så skulle jag verkligen bli super glad:)tack i förhan:)

#12 - - Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.:

Åh 30mm är verkligen dröm objektivet! själv något jag måste inskaffa inom en snar framtid :P

#13 - - Anonym:

Åhh va fiint

#14 - - Jessies Vardag - träning, stil, mammaliv -:

Åh, snyggt!! Vilken skillnad det blev :)
---
Mitt lilla krypin som 25:årig mamma till Oliver, tio månader. En gemytlig blogg om barnmode, inredning och saker nära hjärtat <3

#15 - - Tindra:

Vart har du köpt objektivet? :)

#16 - - Johanna:

nice!

#17 - - Moa Simborn:

Cjuuuut!

#18 - - My:

Verkar vara ett jättebra objektiv!

#19 - - Sarah:

Har länge velat köpa det objektivet.

nouw.com/ankisar

En bra blogg om ankor

#20 - - Emma:

Ojj ojj ojj vilken skillnad! Tycker det blev mer fokus på just hallo kitty med det nya och mer blurry (ofokus menar jag) på bakgrunden! Jätte fint!! Ända var ju att det blev lite gulare, men det bra studio lampor så blir det ju perfekt!! :D Hur mycket köpte du det för?

#21 - - Natta:

Helluu Moa! du har nämt att du anmäler alla kommentarer du får som är "opassande" men hur går du till väga när du anmäler?
Jag har själv några kommentarer på min blogg som jag skulle vela anmäla men när jag kontaktade blogg.se så sa dom att dom inte kan göra något mer än att radera kommentarerna vilket jag ju kan göra själv om jag vill de. Tror inte heller att tex polisen skulle göra något eftersom det är inga direkt hot haha.
Men jag skulle ändå vela anmäla dessa kommentarer, vet ju att det går eftersom du gjort det och kommentarerna har ju IP adresser. Skulle du kunna berätta hur du går tillväga? :) grejen är att jag tror att dom flesta personerna som kommenterat känner mig men dom är ju Anonyma så jag kan ju inte veta helt säkert.

#22 - - Fanny - 21 årig morsa:

Att det kan vara en sån skillnad?! Jag har liksom aldrig fattat skillnaden mellan objektiv (säger hon som endast har mobilkameran) men det gör ju verkligen skillnad. =)

#23 - - Lili:

kan du inte göra en lifeupdate om det ens heter så. det skulle vara intressant att få veta vad som händer nu när du är tillbaka i sverige vad du har för planer och så.

#24 - - Jessie:

Åååh älskar booken! ✨ Men 30mm motsvarar inte den 50mm på en icke fullformats kamera?

#25 - - Julia:

Hej! Vart kan man köpa lensen? Finns det någon svensk affär som säljer?

Till top