Heartbroken

Först och främst vill jag bara varna för en lång text. Det här är min blogg och jag skriver om precis vad jag vill. Jag behöver skriva av mig när jag mår dåligt, för det får mig att må lite bättre. Jag kommer öppna upp mig väldigt mycket i den här texten. Gillar ni det inte, läs då INTE detta inlägg. Tack.



Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Jag har så mycket jag vill få ut, men vet inte hur jag ska formulera mig. Den största anledningen till varför jag mår så dåligt och är så ledsen just nu är för att jag har slutat dejta den här killen jag träffade förut. Anledningen? ... Jag insåg att det inte skulle funka. Jag är bara så himla förvirrad just nu. Vet inte vart jag ska ta vägen. Har jag gjort rätt val? Har jag gjort fel val? Jag vet inte.
 
Jag letade inte direkt efter ett nytt förhållande. Jag gillade singel livet, var på väg att flytta hem från London för att fokusera på att ta hand om mig själv. Ja ni vet ju all skit som hände mig i London och att jag har mått otroligt dåligt under ca 1 år. Men helt plötsligt från ingenstans dyker den här killen upp i mitt liv och vi klickar direkt. Jag har aldrig någonsin vart med om att jag klickar så bra med en människa, och dessutom på så kort tid. Han var liksom speciell på något sätt.
 
Vi pratade i ca 3 veckor (för att jag fortfarande var i London) innan vi träffades på vår första dejt. Dejten gick superbra och efter det träffades vi jätteofta. Jag spenderade ofta hela helgerna hos honom och allt var så himla bra och jag kände mig så sjukt glad för första gången på väldigt länge. Jag vet inte vad det var med honom, men han kändes verkligen som the one. Vilket jag aldrig direkt har känt för någon förut. När jag går in i ett förhållande så går jag alltid in med inställningen att det ska vara vi resten av livet. Men jag har aldrig riktigt trott på det eller känt att det kommer bli så. Det har mer vart att jag har tvingat mig att tro på det, för att man är kär. Men med den här killen kändes det verkligen så.
 
Och nu kanske några av er tycker det är löjligt att man kan känna så starkt för någon efter att bara ha känt varandra i lite mer än en månad. Och jag hade förmodligen tänkt detsamma innan jag träffade honom. Men jag har på riktigt jättestarka känslor för honom och jag trodde verkligen att vi skulle bli något.
 
Men för nästan två veckor sedan vände allt. Jag öppnade upp mig och berättade en jättepersonlig sak om mig själv och saker som har hänt tidigare i mitt liv. Jag tänkte att det är bättre att ta det nu i början så att han känner till det innan det blir allt för seriöst. Jag är en ärlig människa och tycker absolut att man ska vara ärliga mot varandra i ett förhållande. Man ska kunna prata om saker och ting även om det är jobbiga saker. Men det var efter det som han började bli väldigt off mot mig. Det kändes liksom inte som att han direkt brydde sig längre. Jag kämpade och kämpade med att få hans uppmärksamhet och försöka förstå vad som var fel. Men jag fick aldrig något tillbaka. Och jag mådde så dåligt, och var så ledsen. Och jag tänkte hela tiden att så här ska man inte känna sig med någon, speciellt inte i början av ett förhållande. I början är man ju liksom nykära, har svårt att hålla sig borta från varandra, vill pussas och kramas hela tiden och ger varandra en massa komplimanger och bara är allmänt gulliga och kärleksfulla mot varandra. Det var inte mycket av sånt.
 
Jag var rädd att ta upp det och prata med honom om det med tanke på hur han reagerade sist när jag berättade om väldigt personliga saker. Jag var rädd för att han skulle säga att han inte gillade mig och att han inte ville fortsätta träffa mig. Men samtidigt behövde jag ändå veta om det var värt att fortsätta med tanke på att jag inte kände mig glad eller uppskattad. Så jag frågade honom om hur han tyckte att vår relation gick osv. Jag tänker inte gå in på vad vi pratade om för det är för personligt. Men efter att vi hade snackat lite insåg jag att vi har olika syn på hur ett förhållande ska vara. Och det var då jag kände att det inte gick mer. Jag orkade inte kämpa mer.
 
För mig är det jätteviktigt i ett förhållande att man visar att man uppskattar varandra, att man tycker om varandra. Och nu menar jag inte att jag vill ha blommor varje vecka och alltid bli utbjuden på fina dejter eller liknande. Utan för mig räcker det med lite komplimanger då och då. Att få höra att man är söt, fin eller vacker. Eller få höra att personen tycker om en. Att man pussas och kramas ibland. Myser framför en film tillsammans. De här småsakerna som vissa tycker är onödiga men som är viktigt för andra. Att man också är redo att kämpa för varandra. Att ha ett förhållande är ingen dans på rosor. Man kommer bråka, man kommer inte vara överrens om allt, det kommer finnas upp och ner gångar. Men är man med någon som man tycker om, då är man också redo att kämpa för varandra. Kämpa för att det ska funka.
 
Vi har helt enkelt olika syn på hur ett förhållande ska vara och det känns så drygt att det är just det som ska stå i vägen. Allt annat var ju perfekt. Ibland önskar jag nästan att han hade sagt att han inte längre ville träffa mig. På något sätt känns det lättare att gå vidare från det. Men att han faktiskt ville fortsätta träffas, och jag egentligen också vill det, gör allt tusen gånger jobbigare. Men jag känner även att jag inte har så mycket kvar att ge när jag liksom knappt får något tillbaka.
 
Min största tanke är om jag verkligen gjorde rätt som avslutade allt? När jag för första gången träffade någon som allt kändes annorlunda med. Någon som jag verkligen kände att det här kan bli något bra av. Jag vet inte vad som är rätt eller fel. Det enda jag vet är att jag ska försöka gå vidare nu. Kärlek gör så jävla ont. 
 

 
Innan jag avslutar inlägget så vill jag också säga att jag hoppas ni förstår att det här var mitt val. Jag vet att det finns ett gäng personer där ute som hela tiden försökte förstöra mellan oss. Jag hoppas verkligen att ni har respekt nog att låta honom va. Skulle jag se att ni skriver något drygt till honom eller liknande så kommer jag att bli jävligt arg och jag kan lova er att jag kommer göra något åt saken. Jag hoppas verkligen att ni kan visa lite respekt. Till er andra vill jag bara säga tack för att ni finns, jag vet inte vad jag skulle göra utan er ♥
 
#1 - - Anonym:

❤️

#2 - - Anonym:

Styrkekramar <3

#3 - - Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione:

Eftersom att jag inte känner dig så är de svårt att förstå hela situationen men det känns som att allt har gått väldigt fort fram. Jag vet inte exakt hur länge ni pratat och jag får lite dubbla signaler (han var off men ville fortsätta dejta).

Det jag menar (med all välmening) är att du kanske har fattat ett för impulsivt beslut? När jag träffade min sambo så höll han på med andra tjejer men jag vägrade släppa honom och fick kämpa för att det tillslut skulle bli vi. Under våra 7 år tillsammans så har förhållandet varit upp och ner för så är de men vi står fortfarande starkt tillsammans.

Endast du vet om du gjort rätt val och som sagt jag vet inte vad mer som hänt osv men det är okej att ångra sitt val Moa. Det kan också vara så att just nu är det inte mening att du ska vara med någon då du mått så dåligt. Det kanske är mening att du ska bli starkt i dig själv först och vem vet, kanske möts era vägar igen.

Oavsett vad så hoppas jag att du blir lycklig. Du verkar vara en så himla fin person Moa, massa kramar!

#4 - - Elin:

Om det kändes rätt för dig, så är det rätt. I kärlek får man sätta sina egna regler och en bra sak för att hålla upp ett förhållande är att göra dessa småsaker!

Själv är jag minderårig och har aldrig haft ett "seriöst" förhållande men det finns en person som är rätt för dig, det kanske inte är han men någon annan och jag tror att du kommer hitta den personen!

Styrkekram!

#5 - - Julia:

Jag tror att det är väldigt viktigt att man har samma syn på ett förhållande! Med mitt ex var det så, att jag var besluten redan från början att jag ville vara med honom men han tyckte det var helt ok att prata och flirta med andra tjejer (eh??). Men jag tycker så att är man kär så ska man inte ha något behov av att söka uppmärksamhet av andra. Jag har en pojkvän nu som jag delar samma värderingar du beskriver med- att man aldrig sluta ge varandra uppskattning och bevis på att man finns där för varandra, även om det bara är små saker som kramar eller ord :) tycker du ska vänta tills du hittar en person som vill satsa 110%!

#6 - - Elsa:

Usch så tråkigt att höra :/ Allt kommer bli bättre! Om han inte är redo att kämpa för dig så tycker jag inte heller att du ska lägga ner din tid för att kämpa för honom. För jag vet verkligen hur det känns att inte få någon bekräftelse. Det är inte kul. Man klarar av det till en viss del men sedan finns det inget mer att ge. självklart ska ju du må bra i ett förhållande också!

#7 - - Lina:

Hej Moa,
Har aldrig kommenterat förut. Men kände att det var dags.

Jag vet inte riktigt utan att ha detaljer kring hur det var mellan er och vad som sas, men jag tror du är lite rädd av dig att bli sårad. Det är helt förståerligt, ingen tycker om sånt. Men jag vet inte heller vad för bakgrund killen har, vissa killar kan vara rädda för att binda sig till något direkt, de är ju också rädda för att bli sårade.

Du kanske behöver tid för dig själv, antingen så kanske det inte alls får dig att må bättre när du redan mådde dåligt innan, eller så kanske det inte hör ihop alls.
När jag träffade min pojkvän så fick han kalla fötter och slutade all kontakt med mig, superledsen var jag verkligen. Det gick ett par veckor och sedan fick vi kontakten igen. Arg var jag som tusan men jag ville i alla fall få en ursäkt. Det fick jag, sen så blev det att vi blev tillsammans och är det fortfarande långt efteråt. Var noga med att ta upp att jag inte vågade lita på honom och han gjorde det han kunde för att visa att jag kunde lita på det han sa. Till slut gjorde jag det och det har jag inte ångrat.
Jag tror att du kanske gärna vill ha bekräftelse i att allt är bra, och får man inte det som man vill ha (eller tillräckligt) så blir man nojig och orolig. Det leder nog till att den andra personen kanske känner sig lite överväldigad eller inte vet hur de ska agera. Killar brukar oftast bli ganska off och så. Men han verkar ju inte sluta vilja ses heller, det säger också en del.

Menade inte att låta som att jag känner dig eller så, men det var en tanke. Sen är det bara du och han som vet allt mellan er, och förhoppningsvis mår du bättre snart med eller utan honom.

Kramar.

#8 - - Ellie:

Var stark Moa! Det kommer bli bättre. Du kan kämpa dig igenom alla problem i hela världen. Styrkekramar!

#9 - - Anonym:

Fina bästa Moa. Många har tuffa tider i sitt liv och det är inte alltid lätt att ta sig igenom det. Det viktigaste just nu tror jag är att du tar beslut för din egen skull, nu när det är som det är. Kanske kan du hitta någon enkel hobby som du inte har provat innan, sånt kan verkligen hjälpa. Du har ju sagt att du ska ta professionell hjälp vilket är helt rätt av dig! Glöm aldrig att du inte är ensam om att må såhär och att det kan bli bra igen.

#10 - - milina.blogg.se:

Väldigt svår situation och jag förstår att det måste vara otroligt jobbigt! Men jag tror faktiskt inte att det funkar om man inte har samma syn på ett förhållande. Jag tror inte man kan bli helt lycklig då. Han kommer inte få ut det han vill ha och du kommer inte få ut det du vill ha. Men är ni redo att kompensera lite och berätta "det här behöver jag i ett förhållande, tror du att du klarar av det?" så kanske det skulle funka ändå! Men vad vet jag.. Känner ju varken dig eller killen! Men det blir ju svårt att gå vidare när man inte försökt och sen inte vet om man gjort rätt eller fel tänker jag.. Hoppas det löser sig iaf! <3

#11 - - Julia:

Fina Moa <3 Det kommer bli bättre. Även om det känns jobbigt just nu eller har gjort det ett tag så kommer du kunna vända kapitel och börja om med nya krafter <3

#12 - - M :

Moa boobs väntar på dig

#13 - - Tove:

Asså jag tycker det är skitstarkt att du tar upp detta! Du har ju så många läsare o många av dem är unga. Så jag tycker det är skitbra att ta upp sådana här saker också! Det kan vara bra för "yngre" att höra. <3

Keep on fighting! <3

#14 - - Nora:

stay strong

#15 - - Anonym:

#16 - - a n n i k a:

Åhh Moa blir så ledsen av att läsa detta! En person som verkligen älskar dig kommer tycka att du är helt perfekt, kommer kämpa för att få det att funka och kommer stötta dig! Om han slutade att bry sig efter att du berättade om din personliga sak så är han tyvärr inte den rätte för dig, För en person som verkligen älskar dig kommer acceptera dig för den du är och kommer acceptera ditt förflutna.

"No relationship is all sunshine, but two people can share one umbrella and survive the storm together".

När du minst anar det så kommer den rätte dyka upp i ditt liv. Den personen kommer tycka att du är den vackraste människan på hela jorden, kommer kämpa för ert förhållande <3

#17 - - Joline:

Hej fina Moa. För det första skulle jag bli helt överlycklig om du läste detta, du är min förebild. Det ser du kanske på håret haha. Beställde också sånna småflaskor och gjorde halsband av som du gjorde :) Men nu till saken..

Jag tycker du ska ta dig tid att tänka igenom hur DU vill ha det. Och vad DU kan förändra. Du ska ju göra det som känns bäst för dig. Ingen äger ju dig. Du kan inte anpassa livet efter någon annans behöv. Du gör vad faan du vill! Och ett förhållande som bara känns jobbigt hela tiden är ju inget bra förhållande. Ni kan ju bli riktigt super bra vänner? Men om du fortfarande vill satsa på ett förhållande måste du tänka igenom hur just DU vill ha det. Skriv ner ditt drömförhållande och försök sedan göra det så likt som möjligt. Allt kan ju inte bli helt perfekt på en gång. Du måste lära han hur du vill ha det och försöka skapa ett förhållande som passar er båda. Säg till han exakt hur du känner och sedan. OM DETTA SKA FUNKA VILL JAG HA DET SÅHÄR. Vill han inte ens försöka anpassa sig lite åt dig är han ändå inget att ha. Kramis på dig!

#18 - - Emiza:

Styrkekramar

#19 - - Alexandra:

Styrkekramar till dig Moa! <3

#20 - - SAGiE:

Känns så jobbigt att det blev såhär, men tänk på vad som får dig att må bäst!
Förstår att du mår dåligt över det men om det kändes bäst är det så du ska göra!
Det negativa kanske kunde förstöra ert förhållande i framtiden!

Men vem vet, någon gång i framtiden kanske ni hittar tillbaka till varandra och hela situationen har förändrats?

Jag hoppas du kommer må bättre snart!
Styrkekramar <3

#21 - - Evelina Larsson:

Tycker det känns som om du gjorde helt rätt om du vågade dela med dig av nått personligt och att han sedan blev frånvarande. Att ni sedan inte heller delar samma tankar om hur ett förhållande ska vara tror jag ännu mer på att du gör rätt.

Man ska väl dessutom följa sin magkänsla när det gäller såka här grejer. Skit tråkigt att du ändå kände så starkt för honom men så blir det ibland!

Hoppas att det känns bättre utav att skriva av sig lite! 💖

#22 - - Jesse:

Styrkekramar till dig fantastiska människa! <3

#23 - - Moa:

Massa kramar till dig Moa, du är en så underbar och fantastisk människa. Fortsätt att kämpa i ditt liv.
Ditt hår är så jäkla snyggt!
Hoppas att du mår bättre snart!
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

#24 - - Hedda:

Aww, kramar hoppas du mår bättre snart ♥

#25 - - Thelma❤️❤️:

Moa, här kommer en fint jag skrev för ett tag sen. Jag tror att den passar väldigt bra in i din situation och formulerar dina ord i ett annat format, rätta mig om jag har fel❤️❤️❤️
Vill bara sjunka igenom marken och försvinna,
det finns ingen mening att längre vinna.
Allt som jag kämpat för finns inte längre kvar,
jag just nu inget har.
Jag orkar verkligen inte mer,
är det ingen som ser?
Vet inte ens själv hur jag egentligen mår,
jag bara här helt ensam står.
Jag behöver någon nu,
det kan vara vem som helst till och med du.
Vill bara gråta ut i någons famn utan nån ska ställa frågor som behöver svar,
frågorna får vänta till jag är redo och klar.
Såhär känner jag verkligen ibland,
men om jag har riktigt tur rinner det av som sand.
Fortsätt bara att ge mig chanser och försök att förstå,
jag ställer mig verkligen på tå för att nå.
Jag vill nå dit alla redan är,
för jag är än så länge bara kvar här.
Slutligen vill jag bara säga att jag tror att många kan relatera,
jag tror att det är flera.
Flera som känner samma sak,
och det är bra för då kan vi stå under samma tak.
Glöm aldrig att du är stark och att du tar dig igenom det här vad som än händer,
för någon dag kommer du att få gå på himlens stränder.
Dina änglavingar kommer bära dig upp dit,
och sen tillbaka ner hit.
Fortsätt bara att kämpa,
det finns inget längre att dämpa.

#26 - - Anonym:

Förlåt, men det är meningen raden ska hoppa ner efter varje kommatecke/punkt.

#27 - - ♥ Evahle.se - en blogg om psykisk hälsa ♥:

Jag har nyligen varit med om samma sak och jag kan säga att det viktigaste är att man mår bra själv. En relation ska få en att må bra. En relation ska lyfta en, inte få en att tveka på sig själv. Jag tror att du precis som jag kommer känna att det var rätt beslut när tiden har gått lite, så att du märker att du faktiskt har det bättre utan honom. Jag tror det är viktigt att ha liknade grundläggande åsikter i livet, så som hur förhållandet ska se ut. Är man allt för olika där blir det nog svårt att pussla ihop det. Jag hoppas att du snart mår bättre fina Moa. <3

#28 - - Erica :

Jag förstår exakt hur du känner Moa.. Jag gjorde slut med min sambo sedan två & ett halvt år tillbaka, igår. För det funkade inte. Han gav mig inte det jag ville. Det var aldrig några rosor, aldrig bli utbjuden på middag. Vi var aldrig ens på bio under de åren vi var tillsammans. Pch jag tröttnade tillslut. Känslorna försvann. Jag vill oxå ha nån som man kan mysa ner med framför en film, bara chilla, kanske nån ros här och där eller ett fint skrivet brev. Men ja fick så t extremt sällan. Så jag gick vidare. Och är jättestolt över det. Du klarar det här!

#29 - - Bambi:

Åh det är ju så svårt att liksom ge dig "svar" eller vad man ska säga när det är så individuellt när det kommer till hur saker fungerar eller inte i ett förhållande. Men om jag hade varit i en liknande situation baserat på hur jag och min pojkvän är som personer så hade ju vi försökt att hitta en kompromiss i allt. Man kan ju inte begära att en person helt ska ändra sin syn på något - men man kan ju alltid prata om det och möta halvvägs eftersom man ändå passar så bra ihop. Mer kan jag inte säga då jag inte vet hur ni är som personer men det hade kanske funkat eller så tog du rätt beslut. Det är bara du själv som kan reda ut det tyvärr. Styrkekramar ❤️

#30 - - Anonym:

Hej Moa!
Det är bra att du skrev det och ville få ut det, istället för att må värre utan att någon står med dig. Jag kan säga till dig jag har gått igenom samma situation som dig och det var inte alls kult.
Förra somras gick jag igenom det och hade depression som aldrig blev bättre. Jag trodde at depressionen skulle försvinna med tiden men det gjorde det inte. Jag var kär i en kille som gick i samma klass som mig och han var också kär i mig jag fick höra det från mina vänner att han sa till de att han var kär i mig. Vi träffades vi umgicks mycket men en dag kom han och sa att han skulle flytta utomlands och skulle lämna mig. Jag kom hem jag grät i 3 månader för jag kände hur jag saknade honom och ville få tag i hans händer och sin kind som jag brukade pussa honom där. Sista dagen i skolavslutningen skulle vi hälsa på varandra och säga farväl jag grät och han mådde inte heller bra. Jag kunde inte mer och kände att jag ville bara skrika sekunden som han kramade mig och under sommarlovet skickade han förväl meddelandet. Jag sov hela dagarna och var vaken på nätterna och grät hela tiden men sen gick det över för mig eftersom mina vänner hjälpte mig att depressionen skulle försvinna jag ville inte fortsätta mitt liv på det sättet. Gråta och sova hela tiden och ser att mina vänner går ut under sommaren och har kullt medans jag finns i sängen och gråter. Men mina vänner tog ut mig till en strand för att försöka glömma honom men jag kunde inte och tills idag så finns han i min hjärna och i mitt hjärta.
Jag har varit i samma situation som dig och jag förstår dig verkligen. Jag kan säga till dig lyssna vad ditt hjärta säger och följ den.

#31 - - HEDAN:

Åhh, kramar Moa! We'll keep on squeezing you tight, so stay strong!

#32 - - Emma:

Vad jobbigt Moa! :( Kan tänka mig att det är fruktansvärt jobbigt att känna såhär, jag har aldrig gått igenom det själv men det låter väldigt jobbigt, vilket jag är säker på att det är!

Ibland är det bara meningen att vissa personer ska vara i ens liv ett kort tag. Även om man kanske gillar denna människa extremt mycket så är det helt enkelt inte meningen att det ska vara längre än ett tag. Denna erfarenhet har fått dig att växa, gjort dig starkare. På något sätt hjälpt dig, även om det inte känns så.

Fortsätt kämpa Moa! En dag så kommer du träffa någon där det bara känns rätt. Allt känns rätt. En person som också vill kämpa.
<3

#33 - - Marie:

❤️

#34 - - Emelie Mossberg Haquinius:

En stor och vänlig kram till dig ❤
Fy f*n att kärlek ska vara så svår och komplicerat ibland!

#35 - - Linn:

Jag förstår känslan att känslor hinner gå fort och tror att det blev så bra,men det kommer bara bli jobbigt i längden om ni inte möts på mitten. Det kommer kännas bättre i slutendan, ta hand om dig!

#36 - - Alice:

Du skriver att du klickar så bra med honom och han känns som den rätta, men om han inte ser förhållande likadant som dig kanske han inte alls är den rätta för just dig!
Sen får du tänka på att det aldrig finns en "the one" utan det kommer fler.

Bra att du står på dig och inte träffar honom mer om du inte känner att det funkar!

#37 - - Camilla:

Hej Moa!
Jag tycker att det är väldigt starkt av dig att du avslutade det. För jag misstänker att risken hade varit stor annars att du hade stannat i något du egentligen inte tycker är bra, men på grund av att han gjorde dig så glad innan så håller du fast vid det. Jag tycker också att det är starkt på grund av din depression. Det är kanske svårt att se just nu, men kanske en dag när du kollar tillbaka på det, så inser du kanske att han inte var the one ändå? På grund av att du mått dålig i så lång tid och så kommer något som är bra, så verkar det en hel del bättre än vad det egentligen är. Jag tror att the one hade accepterat det personliga du berättade och istället för att bli off så skulle han bli mer on. En annan anledning till att jag anser att du tagit rätt beslut är för att jag inte vet om det är så rättvist mot honom. Det kan nämligen utveckla sig till något farligt, att du blir beroende av honom då han blir din enda källa till glädje.

Eller så är han the one, jag kan omöjligt veta hur du känner. Men jag vet av egen erfarenhet att depression kan färga mycket av ens känslor för någon, samt hur orättvist det kan vara för någon att bära hela ansvaret för någons lycka eller i värsta fall anledning för att leva. Så jag tycker att du har tagit rätt beslut. Ett starkt och rätt beslut.

#38 - - Mia:

Know the feeling! Styrkekramar till dig. Allt kommer bli bra tillslut men tillåt dig att gråta, vara ledsen, så kommer det tillslut bli bra! KRAM

#39 - - Viola <3:

<3

#40 - - Alice :

Det var rätt beslut Moa, vill alla finns här för dig och ta den tid du behöver <33

#41 - - Märtis:

Var stark, fina Moa! Du kommer att klara det <3

#42 - - Rebecca:

Hej Moa! ❤️

Jag förstår precis hur du menar och känner dig, när allt känns perfekt till 100% så ser man en framtid tillsammans NU! Och när man märker man är helt olika så är det som en käftsmäll som man aldrig trodde man skulle får, visst det kan lösa sig tillslut osv men man trodde det liksom nu. Men det känsla känns så himla långt bort så fort en neråt steg kommer.

Enda jag kan säga, jag är 22 i maj detta året, bara haft ett förhållande kan man säga ifrån jag var 17 år till nästan 19 år, kommer inte går in i detaljer men han behandlade mig skit och jag gav han massa chanser som han inte förtjänade och jag är på g med mitt andra nu (eller ja, den femte jag är på g med efter mitt ex men denna har jag kommit långt med om man ska säga så!) efter nästan 2-3 år, men får ser hur det går mellan mig och han, jag verkligen gillar han och han gillar mig och visade det tills jag berättade en stor sak för honom, visst alla säger det löser sig men det gjorde ont i mig att han fick panik och sårade mig, det gör bara svårt för mig att lita på folk.

Så, gör det som känns rätt för dig, känn efter i hjärtat "Var detta rätt eller fel?" Enda jag kan ge dig råd.

Många kramar ❤️❤️❤️

#43 - - Caarin:

<3

#44 - - Rebecca:

efter nästan 2-3 år varit singel* Sorry.. ❤️

#45 - - Anonym:

Det är bra att du följer ditt egna hjärta än nån annans. Gör det du vill med ditt liv låt ingen/ ingeting förstöra för dig. Du klarade av alla problem som hände i London då kan du klara av andra saker oxå. Du är underbar Moa och fantastisk. Allt kommer lösa sig kanske inte i dag eller i morgon men det kommer att lösa sig. Puss och kram skumbanan😋💗

#46 - - Hanna :3:

Fy fan azzå. Misstänkte att det var något med killen när du sa att du var ledsen. Har aldrig varit kär så jag vet inte vad jag ska skriva. Vill bara att du ska veta att jag bryr mig. Har inga tips eller något. Men allt kommer bli bra. Det kan jag lova. Kanske inte inom en vecka, eller månad, men till slut. Och du gjorde rätt beslut. Om ni ser olika på hur ett förhållande ska vara är det bättre om det tar slut nu innan det gått för långt. Blir bara svårare då. Du är så jävla bra Moa. Det är du. Och du förtjänar inte att må så här. Massa kramar ♥♥♥♥♥♥♥♥

#47 - - Miss Naily:

Det kanske tar lite tid för honom att smälta din nyhet, han kanske accepterar det om han får tid. Gör han det inte så var ni i slutändan inte menade för varandra. Ni kommer säkert kunna umgås i framtiden utan problem, det är bara nu när ämnet är känsligt som det kan vara svårt. Ge allt lite tid så löser det sig. Massa kramar!!!!

#48 - - Bella:

Tråkigt att höra att ni inte dejtar längre. Men tänk och kän från hjärtat om detta verkligen är det du ville. Styrkekramar till dig,
I love you ❤️

#49 - - Alice:

Kärlek till dig Moa!

#50 - - Anonym:

💖

#51 - - Josefine:

Om min vän hade skrivit ett sånt här "brev" till mig så skulle jag ha sagt det. Att du är den enda som kan avgöra, men allt som du skrev så är det nog ett fel val. Då det låter så som du har skrivit. Men det finns inga andra än dig själv son vet bäst, även fast de e svårt just nu.

#52 - - Carru:

Jag kan relatera till hur du känner. För ca 1 och ett halvt år sen så hittade jag en kille som jag föll för fort som satan!! Och han hann krossa mitt hjärta tre gånger innan vi vart ett par. Dom flesta tyckte att jag va dum i huvet som inte släppte taget om honom, men jag va kär, jag ÄR kär och nu har vi varit tillsammans i snart ett år och jag är lyckligare än nånsin. Tyvärr så kan jag ju inte säga till dig att du kanske skulle kämpat lite till för de är ju ditt val. Plus att bara för att de gick bra för min del så betyder ju inte det att det automatiskt skulle göra det för dig.
Men med tanke på hur du verkar känna för honom så släpp inte taget helt, om ni inte blir ett par så kanske han iaf blir din bästa vän :) man vet aldrig ^^ och vet inte hur du tänker som men jag anser att om man känner att nått är värd att kämpa för så gör det. Du verkar ha gjort det med det mesta i ditt liv och jag beundrar dig för det.
Hoppas allt blir bra för dig Moa och att du snart mår bättre :)

#53 - - Nathalie :

Omg Moa, mitt förra förhållande så vad med en tjej (är bi) och det hände typ exakt samma sak för mig ang vårt förhållande. Vet exakt vad du pratar om för jag mådde SÅ SKIT. Hade känt på mig att något var fel typ i 1 månad till vi äntligen fick ut allt och hon sårade mig så fruktansvärt med att typ säga att jag inte dög längre. Blev skitledsen men hade egentligen varit så himla ledsen och deppad före så hade typ fått ut allting på förhand, så efteråt kände jag mig helt jävla tom, visste inte om jag skulle skratta eller gråta åt det. Jag pratar jättegärna mer om dethär med dig om du vill, det är bara att höra av dig, då vi faktiskt gått igenom samma sak!

KRAMAR, det går om! <3 Är nu sambo med min nuvarande pojkvän och det är HAN som är the one. Jag vet det och du kommer också veta om när du har hittat rätt, fo'real :)

#54 - - Anna Munkhammar:

Starkt av dig att dela med dig Moa! Det är sååå sorgligt och ledsamt och skit när det inte blev som man hoppats och sett framför sig även om det är en själv som avslutat relationen. Det är jättetungt att säga stopp när man egentligen har starka känslor för den andre. Men ibland måste man göra det för att man kanske inte delar samma värderingar och då kan det ändå bara sluta på ett sätt. Känslan när man börjar komma över en gammal kärlek är dock sjukt skön så du får se fram emot den ;-)

Till top