LOST

VARNING! Det här inlägget kommer innehålla spoilers från Lost. Har du inte sett klart alla säsonger eller planerar att se serien så fortsätt INTE läsa detta inlägg eller kommentarerna. Nu har ni blivit varnade :)


 
Jag har nu äntligen kollat klart på alla säsonger av Lost! Ska jag vara ärlig så tycker jag att serien var jättebra! Det är dock en sak jag skulle vilja diskutera med er som har sett alla säsonger. Och det är nämligen slutet. Jag tror inte riktigt att jag förstod det. Är det någon av er som fattade? Jag tog det som att alla egentligen dog när de kraschade med flygplanet och hamnade på ön. Att dom liksom hamnade i en ny värld där alla döda människor levde vidare. Men då fattar jag inte heller varför människor kunde dö om de redan var döda?
 
Gaah jag fattade verkligen ingenting av slutet, haha! Och det gör mig frustrerad! Ni som har sett serien får gärna komma med vad ni tror att slutet handlade om. För jag har ingen aning. 
 
#1 - - moa:):

vars kan man se alla avsnitt?:) btw superfin!

#2 - - Stephanie Vitani Melvoll Edwards:

tittade på denna serien sedan första avsnitt på TV och till sista! Och japp, Det är precis Vad som hände. Alla var egentligen döda eller med andra ord "I helvette" som Richard säger.

#3 - - Tsimtsim ☆ Alternative & Geek blog.:

Jag fattade det som att de fastnade i en limbo mellan liv och död innan de kunde gå vidare till "himmeln" eller hur man ska säga.

#4 - - Bunny Therése:

Förstod verkligen ingenting av slutet på den serien och det gjorde mig så sjukt besviken. Ska se om hela serien någon gång!

#5 - - Julia ;DD:

Har aldrig sett den serien:]

#6 - - Mikaela:

Du kan googla på typ explanation lost, så kommer det upp massa länkar på diverse förklaringar :)

#7 - - Henrietta Nylund:

Kollade på lost för flera år sedan men kommer knappt ihåg något av det längre! :D

#8 - - FrökenTV, bloggen om tv och film:

Dem är döda. Det är en väldigt bra serie förresten :)

#9 - - Alice:

Åhh gash lost är så bra!

#10 - - MissMistiry :

Dom hamnade i limbo ^^

#11 - - V:

Hej Moa! Jag gillar värkligen din blogg och din kanal och undrar om du har något tips till de som är nya med att blogga??

#12 - - Olivia:

Nej, alla har inte varit döda helatiden och det har även dom som skapat serien sagt. Dom som dog i serien hamnade i en slags "himmel", som alla hamnade i tills resten dött. Så har jag fattat det av allt jag läst om serien :)

Svar: aah okej! :D
MOA MURDERESS

#13 - - dundraren.blogg.se:

Aldrig tittat på lost. Ska kanske titta någon gång :)

#14 - - Hattmakaren:

älskar din blogg! :)

#15 - - Marie:

Tycker nog man får tolka slutet själv :)

#16 - - sam:

som jag förstod det så kraschade dom på ön osv, och slutet var typ hur det skulle bli ifall om dom inte gjorde det? som att dom ändå skulle ha träffats, som att allting i livet har en mening och att alla människor man träffar har en betydelse i ens liv.

#17 - - Elina:

I slutet möts ju alla för att kunna gå vidare, till himlen. Tror egentligen inte det finns mycket mer än att förklara än så. :)

#18 - - Sara Boström:

har inte sett lost och har ing aplaner på att göra det, så detta inlägget var ofarligt fr mig hehe. men fattade ju inget på samma gång så det var lite plus minus noll XD

#19 - - Stefa:

Ser att du redan fått svar från folk. Däremot måste jag säga att slutet var en besvikelse. Betyder ju egentligen att alla mysterier bara var drömmar osv. Trist

Svar: jag håller med! Blev sjukt besviken :( Känns nästan som att det var ovärt att kolla så många säsonger när man hela tiden hoppades på att dom skulle överleva. Så har dom vart döda hela tiden -.-
MOA MURDERESS

#20 - - mm:

de har absolut inte vart döda hela tiden, allting var på riktigt. De har tom de som har skapat serien sagt.

#21 - - Elin:

De dog aldrig i kraschen utan överlevde, och allt som hände på ön hände på riktigt i deras liv. :) I sista scenen, i kyrkan, så var däremot alla döda. Det var som en sorts "himmel" där de alla väntade på varandra när de slutligen hade dött för att slutligen kunna gå vidare på riktigt. :)

#22 - - Millis:

Ja jag vart SJUUUKT besviken på slutet! Här hade jag tittat och tittat och väntat med spänning på en upplösning som skulle förklara ALLT! Och det enda som händer är att jag sitter där som en gapande fågelholk och förstår verkligen INGENTING! Vilket ubota dumt slut i mina ögon :(

#23 - - parlplattekonst.blogg.se:

Vad jag har hört så hände allt i Hurleys huvud. Han blev psykiskt sjuk efter lotterivinsten och hamnade på mentalsjukhus som vi har fått se klipp på i serien. Allt som händer, händer i Hurley huvud, han typ "drömmer". Dessa personer som finns i "drömmarna" besöker honom även på mentalsjukhuset och det är därför han kan drömma om dem.
Vad jag har förstått så händer allt på riktigt, med Hurley är inte med i planet, utan att "kan se allt" ändå.
Väldigt invecklat.

#24 - - Natalie Madness:

Jag älskade Lost, jag och min kille kollade igenom alla avsnitt för ca 2 år sen. Slutet är ett mindfuck om något, men som de flesta kommenterat så tror jag att dom krashade och hamnade någonstans mellan döden och livet. Sen teorin att allt skulle vara i Hurleys huvud är också helt okej. Jag avskydde slutet då man hade förväntat sig något annat. Over all - en sjukt bra serie.

#25 - - Ida ☯ the sky under the sea :

Lost är min favoritserie of all time<33 Älskar hela storyn, för allt är så mystiskt och spännande. Slutet gillar jag inte så mkt, men det är bara ett avsnitt så jag väljer att ignorera det haha. Men de "beskriver" det väldigt simpelt i filmen This Is 40: "(...) they helped each other achieve their destiny."
Finns säkert hur mycket som helst om man googlar x)

Till top