Vinn en locktång med märket OBH Nordica!


I denna tävling har ni chans att vinna en helt ny locktång med märket OBH Nordica! How awesome isn´t that??

Locktången är 19 mm i diameter och har en inställbar temperatur med 5 olika inställningar, 100/120/140/160/180˚C. Den är snabb att värma upp eftersom den har en keramisk beläggning och dessutom är den skonsam för håret!


För att vara med gör du detta:
- Gå in HÄR och gilla detta inlägg (gör du inte detta räknas din röst automatiskt bort)
- Kommentera inlägget och skriv 3 bra/roliga saker med julen :D (glöm inte att skriva din mailadress)

- För extra chans att vinna kan du skriva om tävlingen på t.ex. facebook, dayviews, din blogg m.m. (detta är valfritt)
#1 - - Sofia Andersson:

Har gillat inlägget. 3bra/roliga saker med julen (åtminstone i år) är: att ha familjen samlad igen, ge bort samt få paket och dessutom se två galna kattungar rusa runt i vardagsrummet som dessutom troligtvis kommer att riva granen!

#2 - - elin norén:

-julen är en mysig tid med mycket umgänge och godiiis

-man får massor av julklappar :)

-man får ge bort klappar och göra någon glad :)

#3 - - -ViviTran:

Jag har gillat inlägget. 3 saker som är bra med julen är att man får presenter, vem gillar inte presenter liksom? Och hela familjen samlas och har det bra. Jag gillar även att se ansiktsuttrycken när folk öppnar mina paket som jag har givit till dom :)

#4 - - Sofie Zirath:

Hoppas du får en fin jul! kramis

#5 - - Angelica:

jag har gillat inlägget :)

3 bra/roliga saker med julen:

* familjen är helt samlad

* glädjen som blir när man ser att andra uppskattar sina julklappar

* På kvällen när man sitter och pratar och runt om finns det levande ljus <3



Det är nog dom bästa sakerna med julen (:

#6 - - Vanessa:

Jag har gillat inlägget :)

* Umgås med familjen

* God julmat

* Att ge bort julklappar & få

#7 - - MIMMI:

Hej finaste! :D

Har gillat

det bästa med julen måste nog vara att min pojkvän visar jätte ömhet, att jag får träffa min mormor som jag älskar över allt annat och julstämningen + lite julklappar är inte fel :D

#8 - - MIMMI:

glömde säga att jag har skrivit på facebook, och länkat inlägget som fokus på bilddagboken :DDD

#9 - - linnaéa-lizzey:

har gillat o 3 bar saker med julen äe 1. får träffa min släkt som bor i italien, usa, england o egypten. 2. kalle anka filmerna o det som visas :'D och 3. man får julklappar :3

#10 - - Nellie:

1. Att man får så mycket tid och vara med dem personer man tycker alldra bäst om.

2. JUlklappar och gröt!! :D

3. Att mula andra i snön, hihih. (fast det är ingen snö just nu :()

#11 - - andrea:

har gillat inlägget!:)

tre saker som är bra med julen är:

1. träffa släktingar som man inte brukar träffa så ofta:)

2. julmat:)

3. när alla sitter ihopknökade i soffan och kollar på kalle anka!:)

#12 - - Malin:

tre bra saker:

- man får äta hur många köttbullar som helst

- det kommer in en okänd man i huset med röda kläder och vitt skägg.

- man kan äta majs i badkaret utan att någon reagerar!

Men hur fan gillar man inlägget? ASSÅÅ det funkar inte för mig.. :(

#13 - - Erica:

- man får vara med personer man tycker om är älskar!

-julen är mysig och helt underbar!

-Man får massa paket och får ge bort paket! :D

#14 - - Lollo:

1. Sooooovaaa!!

2. Att det är okej att tjocka sig med hur mycket julgodis- och mat som helst

3. Mellandagsreaa

#15 - - Lollo:

EDIT. Jag har gillat inlägget ;)

#16 - - Daniella:

1. Kalle anka & "En vintersaga - Tomten".

2. Maten & paketen sååååklart ;)



#17 - - maja:

Jag har gillat och jag var den 9:onde som gillade ! :D

tre bra saker med julen är:

1. Kalle anka !

2. Tomten kommer och alla sitter lika förväntans fulla varenda gång ! :D

3. Alla är så glada och man äter god maaat! :)

kram!

#18 - - Julia:

Bra grejer med julen....

1. MATEN!

2. Julklapparna - de man själv får!

3. Uppesittarkväll med vännerna!

#19 - - melina:

kalle anka,maten och presenterna, hihi :)

har gillat

#20 - - elin:

jag har en sådan x)

#21 - - anonym :):

Hur gillar man ett inlägg ? :P , provade gå in på sidan , men fattar noll , har klickat på hjärtat , o tryckt på inlägget men då kommer bara din blogg upp ign :S

#22 - - julia karlsson http://kkkarlsssonnn.devote.se:

tre saker jag älskar med julen...

1. All god mat man får äta tillsammans med hela mysiga släkten och prata om absolut ingenting i säkert 2 timmar. (om inte mer...?)

2. Att se mina små tvilling-kusiner leka runt i allt present papper och sitta och gap-skratta åt det. (runt 1 år styck)

3. Att få se allas glada miner när dom öppnar sina paket och titta på när dom njuter av all den härliga stämningen. även att öppna alla paketen, present pappret låter så himla kul!

gillade inlägget åsså!

Ha en bra jul! kram på dig :)

#23 - - Dimitra:

Har gillat inlägget ^^

Tre saker jag gillar med julen

- Man får umgås med dom man älskar

- Man får äta god mat

- Man får kolla på kalle anka :3

#24 - - felicia:

tre saker som jag älskar med julen..

1. Att man umgås med familjen och vänner. Man sitter kanske hemma och titta på kalle anka klockan 15.00.

2. Maten är så god och det finns så mycket att välja på. Snön, alla ljus, färgerna och värmen i husen.

3. Alla får en julklapp och får känna sig speciell.

kramar felicia!

p.s din blogg är grym!

#25 - - Nattis :D:

Jag har en sån locktång och den är Awesome :D

#26 - - Alicia:

Jag är med,

tre bra saker med julen är nog:

1. Se min kusins leende när hon ser vad jag har köpt till henne♥

2. Träffa hela släkten tillsammans igen

3. Att ingen är ledsen, ingen är sårad utan för bara en dag är alla lyckliga :)

#27 - - R A F A E L A ♥:

Jag är med! Gillade på bloglovin.

Tre bra saker med julen är att man får umgås med sin familj som jag övrigt inte träffar så ofta, man får ge bort julklappar, älskar att se folks miner när dem öppnar paket, och sist men inte minst måste ju julglädjen vara med! Alla är så glada när det är jul :)

Kram!

#28 - - Daniela:

jag gillade nyss inlägget !



De 3 bästa sakerna med julen;

1. Alla gamla traditioner som att pynta i huset och baka.

2. maten och massa godis... ;)

3. Föra ut julklappar till gamla och bekanta som man inte träffar så ofta ! :)

#29 - - Fina:

GODISET! såklart c8

Släkten c8

Julklapparna c:

#30 - - Lisa:

Med!



De tre bästa sakerna:

1, Gemenskapen

2, Ge paket och få paket

3, Baka och klä granen

#31 - - Ellen:

Har gillat och skrivit på min blogg och fb! :)



• maten och godiset!

• Julklapparna :D

• Umgås med släkt och vänner !

#32 - - Felicia:

jag är med!

jag älskar maten, att ge bort julklapparna och se hur glada alla blir och dessutom juldansandet! vår familj är skillade på och dansa runt julgranen höhö. :D

skrev på fb om tävlingen också! :)

#33 - - Filippa:

Ja e me :D



1. Kalle anka :3

2. Köpa paket (ja älskar att köpa saker, de spelar ingen roll vad, ja tkr bara de e kul att slösa bort pengar ;P)

3. Krama jultomten :D <33

#34 - - Filippa L:

-snön!

-stämningen!

- alla mysiga lampor och ljus!

#35 - - Eira:

det bästa med julen är:

-snön

-självaste fixet innan

- när hela tjocka släkten är samlad ^^

#36 - - Moa:

1. Att man får köpa presenter till varandra :)

2. Att pynta julgranen

3. Och att man kan ta så fina bilder på alla julsakerna man har hemma :D

#37 - - Moa:

1. Att man får köpa presenter till varandra :)

2. Att pynta julgranen

3. Och att man kan ta så fina bilder på alla julsakerna man har hemma :D

#38 - - Matilda:

Det bästa enligt mig som saknar en stor lycklig familj att fira med så är det:



*Julgodiset! Med skummtomtar och knäck i magen känner jag mig inte lika tom.



*Att min pojkvän är muslim och firar inte jul, så han har tid att vara med mig när alla andra kompisar är upptagna av att umgås med sina familjer.



* Kalle anka. Lika roligt varje år, påminner mycket om jularna man hade när man var liten.. Mysigt att mysa ner sig med pojkvännen i soffan se på Kalle anka och äta julgodis. Bättre jul för mig blir det inte.



Lite tråkigt men julen är ensamhetens tid..





#39 - - Mimmi:

dom tre sakeran jag gillar mest med julen är nog snön, presenterna och jul maten, haha :)

#40 - - emma olsson:

* stämingen när allt är pyntat och det är helt vitt utomhus, tända ljus i nästan alla hus.

* hela släkten är samlad och har det så mysigt!.

*maten är väldigt god och det är så kul att se alla så glada, för liksom vem är inte glad på julafton? :)

* känslan när man sitter och kollar på kalle anka och tänker att snart får man öppna alla julklappar.

.

jag har gillat inlägget och gjort ett inlägg i min blogg om tävlingen!

godjul och gott nytt år , hoppas du får det mysigt med släkt och vänner!<3

* alla får julklappar och får känna sej speciell.

.

har gillat

#41 - - olivia:

jag har gillat!

1. den mysiga stämningen!

2. känslan att vara ett litet barn igen.

3. att man smäller i sig fett mycket mat och godiiiis!

#42 - - Mimmi:

1. Julen är perfekt att visa hur mycket man uppskattar någon (med en julklapp)

2. Man umgås med sin underbara familj

3. Man kan äta hur mycket julgodis och mat som helst :D



Har gillat på bloglovin och är med och tävlar ;)

#43 - - ellen:

1. Att ge saker till familjen/vänner

2. Att sitta tillsammans framför tvn vid kalle anka och allt det där

3. Maten, namnamanm

#44 - - n:

wie, rolig tävling!

roliga saker med julen:

1. kolla på kalle anka!

2. dricka glögg!

3. göra massa snögrejer med de man älskar mest!



mail: [email protected]

#45 - - Johannaaaa♥:

Har gillat inlägget på bloglovin!

3 bra saker med julen är:

1. Mysigt

2. Ge och få julklappar

3. Snön!



KRAM!

#46 - - Sofia:

1. Hela familjen är på plats.

2. Man får ge o öppna presenter.

3. Alla äter på en o samma ställe och har trevligt!

#47 - - Miriam Ahlbäck:

1. Hela släkten brukar va med.

2. Presenterna man får

3. Äter god mat och umgås med dom man älskar :)

#48 - - Nicco:

Jag är med och har gillat inlägget på bloglovin!

bra/roliga saker med julen är:

1. Mysa till det rejält med familj och släkt.

2. God julmat plus massa presenter.

3. kalle anka på tven. (då man bara längtar tills det tar slut så att tomten kommer)

#49 - - Sille-Riin:

Har gillat bloglovin och är med och tävlar :)

Skulle behöva en locktång :D



1. Att se folks miner när det öppnar klappen jag köpt till dem :)



2. All god julmat



3. Mysigt med alla ljus, varm glögg och snön utanför! - men tyvärr har det inte kommit någon snö till Åland :(

#50 - - Jessika:

jag har gillat och har gjort ett inlägg på min blogg :)



1. Familjen/gemenskapen <3

2. MATEN! :D

3. Tomtens verkstad på tv, traditionen att alla sitter tillsammans och ser Kalle Anka :)

#51 - - Bea:

Jag har gillat inlägget och det jag tycker är bra med julen är

1. Att det är den mysigaste årstiden, med snö, ljus, gran m.m!

2. Man samlas oftast med hela sin familj och släkten.

3. Alla söta tomtar, änglar och andra fina prydnad saker.



Länken till mitt inlägg här: http://hundaventyr.blogg.se/2011/december/lock-tang.html



God Jul!

#52 - - Linn:

Har gillat inlägget och här kommer de tre sakerna som är bra med julen:

1. Att man träffar hela släkten och familjen :)

2. Glögg och pepparkakor :3

3. Att ge och få julklappar :)

#53 - - Lina Johansson:

Gillar, nr 50



Bra saker med julen:

1, Att man får äta massa god mat

2, JULKLAPPAR !

3, Att familjen samlas



God jul på dej !

#54 - - Linda:

jag är med:D! (gillat såklart)



1,) min familj och släkt

2) Den otroligt goda maten

3) Att få julklappar:D

#55 - - My:

1. Att man får vara med dem man tycker bäst om och bara umgås och ha de kul :)

2. Att ge bort julklappar till andra och se dem bli glada :D

3. Allt julgodiset :DD

#56 - - Rebecka:

jag är med! Jag blev nr 46 som gillade inlägget på bloglovin :)

Mina topp tre med julen:

1. Kalle Anka och hans vänner, det är nog det mest geniala tv-program (?) som finns!

2. Maten! Fy så gott, man kan bara frossa i sig så mycket man vill. Härligt!

2. Julklappar! Vissa vill ju inte erkänna det men vem älskar inte att få saker liksom? Superkul att få t.ex den där kameran som man har velat ha så länge eller dom där pysselsakerna osv. man blir ju så glad :D

KRam!

#57 - - JedwardsElin:

Gud vad Coolt! Jag ska få en sådan imorgon på Julafton :D (hoppas jag).

#58 - - Ida:

1. Vara med släkten

2. Maten

3. Jultomten ;)



Har skrivit lite kort om tävlingen här: http://idahtt.blogg.se/2011/december/las-ketchup-1.html#comment

#59 - - agnes:

okej 3 roliga saker med julen

1. julklappar

2.kalle ankas jul

3. jul maten

yey

#60 - - Loova:

Har gillat inlägget =)

tre bra saker med julen är att;

1. Man får vara generös "utan anledning"

2. Man får träffa släkt och vänner man inte träffat på jätte länge när de kommer hem till familj och släkt.

3. Jul mat och julgodis ^^

#61 - - Emmiie:

1. Julmaten =D

2. Att få vara hemma och ha mysigt med familjen!

3. Kalle Anka! =D

#62 - - Felicia :):

3 Roliga saker med julen:

1. Julklappar

2. Vara med familjen & släkten

3. Pepparkakaor :3



Har gillat inlägget på bloglovin' :)

#63 - - emmaa:

dom tre bästa sakerna med julen är att man kan åka skidor&pulka, träffa släkten&mysa framför öppnaspisen och sen är det faktiskt att man får julklappar ;)

dom flesta säger ju att julen handlar om att träffa sina nära och kära men jag tycker julklapparna är minst lika viktiga!;)

#64 - - Tina :):

1. att få se när dom jag tycker om lyser upp av glädje när dom får precis vad de önskat sig. eller se dom när dom får öppna julkappar överhuvudtaget :)

2. att få träffa min mormor och "låtsasmorfar" :) dom bor 22 mil härifrån vi träffas inte såå ofta som jag vill,

3. att få laga den goda julmaten med mamma :D



god jul :D



:D

#65 - - Sigrid:

1. Att ge julklappar!

2. Att få julklappar

3. Julstämningen och julmaten!

:)

God jUL! <3

#66 - - Sigrid:

1. Att ge julklappar!

2. Att få julklappar

3. Julstämningen och julmaten!

:)

God jUL! <3

#67 - - Line:

1.julklappar!

2.julgodis!

3.kalle ankas jul!

:D

#68 - - Carro - en emo/scene bloggerska:

Klart man är med :D

1. Mysa med familjen <3

2. Att klä julgranen :D

3. All mysig julmusik ;)

Kramisar Carro :P

#69 - - E L L E N - TECKNINGAR OCH TRAMS:

Jag är gärna med i tävlingen :)

Tre saker som är bra med julen.

1. Hela familjen samlas, och det är inte varje dag det händer.

2. Alla blir snällare och trevligare.

3. Maten är awesome!

#70 - - Anja:

3 roliga saker: Roligt att familj och släkt samlas, Det är alltid trevligt och så fint med julstämningen, det är ju kul att ge och få paket ;)

#71 - - Josephine:

Det som ät bäst med julen är:



- Alla samlas och är glada.

- Maten och godiset

- Ljusen

#72 - - Malvina:

Jag är jättegärna med! Det finns egentligen 1000 bra grejor med julen men de 3 bärta är:

1. Massa julklappar! Hehe

2. Massa god mat och julgodis!

3. Alla är snälla och glada för att få lite extra paket XD



(nummer 4 skulle varit kalle anka)

#73 - - Sanna H:

Jag har gillat inlägget :)

3 roliga saker med julen:

* hela släkten samlas och umgås

* att få julklappar

* kalle anka på tv

#74 - - Isabell:

3 bra saker med julen:

Alla blir helt plötsligt så himla trevliga!

Man får en massa brev! (som ibland innehåller pengar, kaching Kaching

Allt julgodis!(!!!!!!!!!!)

Kram! :)

#75 - - Josephine:

blev gillare nummer 66!



Det som ät bäst med julen är:



- Alla samlas och är glada.

- Maten och godiset

- Ljusen



Länk: http://desperately.devote.se/blogs/15137548/locktaang-here-i-need-you.htm#WriteComment

#76 - - Enya<33:

man får tillbringa mkt tid med familjen



sitta framför julen med familjen och dela ut julklappar, sen se när alla är glada och ler.



sitta och fika på pepparkakor och glögg.

#77 - - Maria:

Jag tycker julen är mysig, och så att man träffar familj, släkt och sådär. Och sist men inte minst julklapparna, både få och ge! :)

#78 - - Sookie:

1: Att förbereda sig inför julen, pynta, shoppa julklappar osv.

2: Öppna julklappar:D

3: Vara med familj och släktingar.

#79 - - Stella:

Jag gillar mycket med julen.

Många tycker nog att presenter är det bästa och visst jag tycker också om att öppna presenter.

Men det bästa med julen är inte presenterna, utan gemenskapen. Glädjen man delar med nära och kära.

Så jag måste nog säga gemenskapen, alla fina ljus och alla underbara julfilmer :)

#80 - - Amina:

3 bra/roliga saker med julen? hmm..



1. MATEN, älskar mat hihi ^^

2. Julklappar! vem vill inte ha julklappar liksom?

3. julgranen! den är jätte mysig att ha i vardagsrummet och den ger en härlig stämning också :)



* Jag har gillat inlägget på bloglovin och jag följer dig :)



* Jag har bloggat om tävlingen: http://miinciis.blogg.se/2011/december/tavling-hos-epicfaiilse.html#comment



* Jag har skrivit om tävlingen på min facebook: https://www.facebook.com/amina.skopo/posts/2629612698174



* Jag har skrivit om tävlingen på dayviews: http://dayviews.com/Miincii/499987248/



* Jag har skrivit om tävlingen på tumblr: http://iloveboyswholovesfood.tumblr.com/post/14676577355/tavla-om-en-locktang-hos-http-epicfaiil-se



* jag har skrivit om tävlingen på min twitter: https://twitter.com/#!/AminaSkopo/status/150269637051944960

#81 - - Alva♥:

De tre bästa grejorna med julen:

Att vara med mamma o våra vänner hos dom ^^ Där firade jag min första jul (när jag var tre år :3)

Att se de andras miner när de öppnar presenterna :D

Att smygäta polkagris från julgranen :D

Haha :3

Kraam! Och tack för att du hjälpte mig med tidsintälldainlägg-grejen :D

#82 - - Lova <3:

Jag är med.

Tre roliga/mysiga grejer me julen:

1. Man får umgås med sin familj och släkt.

2. Man får presenter.

3. Alla är glada.

4. Maten är god.

<333

#83 - - Sara:

1. Att man får vara tillsammans med dem man tycker om allra mest!

2. Den härliga känslan man får precis innan man ska öppna julklapparna.

3.Kalle anka klockan tre, hur många år i rad har man inte sett det nu? Men det är fortfarande så sjukt mysigt!



Jag har länkat: http://dayviews.com/aalicekkung/499988236/

http://goodlife.devote.se/blogs/15139881/taevling-om-en-locktaang-ifraan-obh-nordica.htm

KRAM

#84 - - sabrina:

Jag är med!

1. Jag firar inte jul.

2. Jag ser på awesomea filmer heeela dagen och kvällen med min lillebror.

3. Vi äter chips, godis och dricker cola.

haha jag hoppas min kommentar räknas ):

#85 - - Amanda:

Jag är med!

* Äta asgod julmat!

* Ge/få julklappar

* Kalle Anka<3

#86 - - Matilda:

Jag har gillat inlägget ^^

Tre saker jag tycker är bra med julen är den härliga stämningen som blir vid julen, levande ljus i mängder och att se allas glada ansikten när dom öppnar julklappar :)

#87 - - Nathalie:

Har gillat inlägget :)

3 saker jag gillar med julen :D



1. Den goda maten

2. Att öppna julklappar

3. Att kolla på kalle anka, höhö XD

#88 - - Sara:

jag är med:D



*alla är så grymt glada? bara leenden överallt jueh:D



*lista ut precis ALLT vad man får i julklapp vilket jag har blivit proffs på genom alla år av träning;)



*den där fågeln som sjunger: barapapapapapapapabaria i kalle anka:DDDDDD

har gillat på bloglovin:)

#89 - - linn, sandra, frida, alice:

JAG GILLAR ALLT MED JUL! C:

Meeen de allra bästa grejorna är:



1. När man stiger upp ur varma sköna sängen och har jul pirr i magen!



2. NÄR MAN KOLLAR PÅ KALLE ANKA! Speciellt när det är arapapp fågelt! DEN ÄR AWESOME! .. försöker härma de, men man måste ju vara utomjording för att klara det!



3.Värmen! <3

är den inte underbar?! känslan att vara med de bästa personerna i världen och den härliga känslan att veta att man för en gång skull gör någon glad! Hur kalas underbart är inte det?



Har läst flera av kommentarerna och tycker man blir glad av det!

Hoppas du blev lite glad av att läsa min kommentar, för det var lixom meningen :)

#90 - - Saga:

Tre saker som är roligt och kul med julen för mig:

-Advent tycker jag är viktig, allt pyssel innan jul med pepparkaksbak, julklappsinköp, pynta hemmet och klä granen. Och all julmusik! MYYYS helt enkelt!

-Sen att få träffa, umgås och bara får tillbringa tid med familj och vänner och dem som man inte alltid träffar annars!

-Och att får göra personer glada med presenter tycker jag är kul, det är ju också kul att själv få presenter men just att ge är någonting speciellt. Särskilt när man har ansträngt sig och tillexempel gjort någonting extra och verkligen se hur personen blir glad av det, inte bara gått och köpt en enkel sak som den lika gärna kunde köpt själv! :D

God Jul Moa, hoppas du får en härlig julhelg och fina presenter!! <3

#91 - - Fanny:

jag är med :D



3 bästa grejorna med julen...



* Att ligga under granen och klämma på paketen och lista ut vad dem innehåller ;)

* Alla dessas ur mysiga jul filmer!

* Alla skåp är proppade med godis och choklad som bara ligger och väntar på mig :3



Gillat på bloglivin!

#92 - - Mira:

jag har gillat inlägget o ska länka tävlingen i min blogg!

1. De blir så fint o mysigt med alla ljus o julpynt!

2. Man får äta lussebullar! ^^

3. Folket blir alltid snällare o giv mildare på julen!



KRAM!

#93 - - Josefina:

Gillat inlägget :)



1. Att hela familjen är samlad



2. Att se alla lyckliga



3. Att sitta i soffan och se på film med min bror som jag knappt träffar längre för att han bor långt borta.



Jag har bloggat om tävlingen: http://theepicones.blogg.se/2011/december/epicfaiil-har-en-ny-tavling.html#comment

#94 - - Elin:

Har gillat inlägget!



1. Julmust till frukost!!

2. Man är glad hela dagen, det är ju jul!

3. Sist men inte minst, årets höjdpunkt: Kalle Anka och hans vänner!

#95 - - Stina:

Hej.De tre bästa sakerna med julen är- 1. Öppna julklappar, 2. Äta julbord tillsammans med släkten och vännerna, 3. Snön xD och se glada överallt <3

#96 - - Ellinor:

Jag är med! Har gillat och här är tre roliga saker med julen:

1. Man får träffa släkten och kolla på kalle ankas jul :D

2. Man får massa julklappar! :)

3. SNÖÖ!! :D

#97 - - Anna Hägg:

jag är med, gillat inlägget.



maten, ledighet, julklappar :)



http://annaflickan.blogg.se/2011/december/vinn-locktang.html

#98 - - ~carinamoroz~:

jag är med!

- min lillebrors leende när han ska öppna julklappar & sen ser att han har fått det han önskat .. sen skuttar han i väg. Det är roligast med just min jul. När mina bröder lyser upp av glädje!

- Enda gången jag har chansen att få baka med min bror och få se hans skills, älskar när han blir arg när hans pepparkaka blir sne ;D

- alla fina julkort som vi får!

#99 - - <3 Loppan <3:

3 saker om julen :D



1. Den är mysig <3

2. Den är vacker <3

3. Den är en speciell dag <3

#100 - - therese:

jag är med. :)



1. man får umgås med familjen/vänner/släkt som man ente träffar så ofta

2. man julpyntar & lyssnar på julmusik. finns det något mysigare ?

3. & sen att göra julgodis & julkakor & sånt med familjen.

så ja, det bästa med julen é nog att få umgås med dom man älskar. :)

#101 - - Sanna:

Jag är gärna med och tävlar, och har gillat inlägget på bloglovin.



När det gäller tre bra saker med julen så är det första helt klart gemenskapen och glädjen man får tillsammans, när hela familjen är samlad och som andra plats kommer allt mysande med julebak och en massa gott att äta och sist men inte minst chansen att överraska min fina dotter med allt roligt hon önskat sig under året i form av julklappar.



Kram Sanna

#102 - - sandra:

jag är med :D

tre saker som är bra med julen är väl att det är nästan den enda tiden på året då alla faktiskt samlas och har en ''riktig'' middag. att man får god hemmagjord mat. och såklart, juklapparna! att se hur glada alla blir när dem får det dem önskat sig :D

#103 - - sandra:

jag har inte bloglovin :(

#104 - - Matilda:

Har gillat inlägget...



Julen är bra för det goda maten såklart och för att man träffas och umgås med släkt och vänner. Och såklart paketen. Jag tycker man ska ge för att få!

Och så själva julklänslan är ju helt underbar !!



Det är nog lite av det jag tycker är bra med julen :D

#105 - - Matilda:

Har gillat inlägget...



Julen är bra för det goda maten såklart och för att man träffas och umgås med släkt och vänner. Och såklart paketen. Jag tycker man ska ge för att få!

Och så själva julklänslan är ju helt underbar !!



Det är nog lite av det jag tycker är bra med julen :D



Det finns säker en kommentar innan men jag glömde skriva min epost så jag gör ett till :D

#106 - - Jessie:

klart Jag har gillat inlägget :)



1. Man får se andras glada ansikten när de öppnar ens julklappar! :)

2. Man får baka med farmor !

3. Mysa med hela familjen!

#107 - - Mimmi:

JAG ÄR MEEED! :DDDD

det bästa måste nog vara att alla kommer hit och är så glada och sociala, älskar verkligen sånt.

Jag och min pojkväns relation fyller varje julafton :D

och alla glada människor på blogg.se, verkligen jättekul att se! :D

God jul på dig din lila håriga going! Hoppas du fick lite julstämning nu? :D

jag har gillat (97) personen och skrivit om dig, din blogg och tävlingen på facebook! :D

Somsagt, GODJUL och sluta aldrig blogga!!!

#108 - - Natasha:

- Det är en mysig och harmonisk känsla c:

- Julmaten är så sjukt god! Man blir ju nästan lite rund och fin haha!

- Julklapparna är alltid lika spännande att öppna! :3

#109 - - Marie Thidell:

3 bra saker med julen :) :

- JULMATEN, så underbart gott! nomnomnom :3

- Tomten! Även ifall det inte finns några småbarn i familjen så är det en tradition! en jultomte är ett måste, mycket roligare att få julklapparna på det sättet! :D

- Kalle anka! man tröttnar ALDRIG på kalle anka! och alla andra roliga och mysiga julfilmer som kommer på tv :)

#110 - - kadde:

Jag firar inte jul så jag vet inte riktigt vad jag skiva men om man kan skriva o vilka 3 saker man tycker om med Eid skulle jag ha valt.



1. man umgås med familjen mer är vanligt vilket alltid är lika mysigt.



2. Den goda maten. <3



3. Och bönen. Vi bukar alltid åka till tennishallen för att be för att våran moské är fr liten. en att träffa en massa folk är alltid lika kul. :D

#111 - - Patricia:

Jag är med! Är nr 104 som gillar på bloglovin.

1. Man umgås

2. Julklappar

3. Julmaten



Mitt inlägg: http://patriciaaas.blogg.se/2011/december/locktang.html



Håller tummarna nu, mitt hår är alldeles platt!



God jul! ^^

#112 - - Elisa:

har gillat! :]

1. fira med familjen

2. att ha kul med allt och alla

3. handlar mest om att ge och göra andra glada

/ god jul ♥

#113 - - Jessica:

Har gillat inlägget :D

Okej, 3 bra saker med julen?

1. DET FINNS SÖTA RENAR MED LAMPOR ! :O

2. Tjock gubbe i vitt skägg, det kan man väl inte ogilla? :3 SJukt peddo också att småbarn ska sitta i hans knän!

3. Julklappar.. Kan inte ogillas!

#114 - - Emma S:

Är med och har gillat inlägget

tre bra/roliga saker med julen

1. Min systerdottersom alltid annarsär väldigt försiktig och pratar inte så mycket spelar ut totalt när hon tar på sig tomterollen för de yngre barnen.

2. Alla samlade på ett och samma ställe och vi spelar alla julklappsleken tillsammans

3. All god mat

God jul på dig :-)

#115 - - Ida:

Tjenixisen!

Jag skulle vilja vinna en locktång! :D

3 bra saker med julen är:



1. Att man träffar släkten

2. Julgodiset!!!!!!

3. Och såklart minerna när dom öppnar paketen man själv har köpt! :)

#116 - - LovisaW:

3 grejjor: ;)



1. känslan när man har ätit för mycket julgodis..XP

2. när man skakar ett paket och kommer på vad det är innan man öppnat det XD

3. Kalle Anka, ofc! :DD



har skrive på bloggen!! vill dock inte länka, du kan få den separat genom email sen om du viill..C:

#117 - - Manzanazz:

3 saker som ee kul med julen? Här är de:

3. Den sjukt goda maten<3 (som man alltid blir så sjukt mätt av xD)

2. Ligga under granen och TITTA på paketen och försöka lista ut vad det är, för dem får man inte röra innan tomten kommit!

1. ATT FÅ KLÄ UT SE TILL TOMTEN!!!



http://reokkos.blogg.se/2011/december/tavling.html#comment

#118 - - Moa Lindman:

Jag är med och tävlar :)



tre bra saker med julen:



1. Den underbara julstämmningen!



2. När man får allt man önskar sig och inte kommer på något annat att önska.



3. Julmaten som man kan äta 10 gånger om :D



ful jul hehe ;) skojjaa

#119 - - Moa Lindman:

ps. jag har gillat inlägget!

#120 - - Johanna:

3 saker som är bra/roliga:



1. Man får maaaaassa saker :3

2. Hela familjen är samlad och det tycker jag är riktigt mysigt!

3. Efter vi har varit hemma hos min farmor och firat jul så kommer vi hem, byter om till mjukiskläder och öppnar våra egna julklappar här hemma och mofflar i oss en massa chips :D

#121 - - Jennifer:

Jag är med och tävlar!



De 3 bästa sakerna med julen är att man får julklappar, äta godmat och SKUMMTOMTAR! och att det är allmänt mysigt med julen!



Tjo hopp!

#122 - - vivvian:

jag har gjort allt ^^



de bästa sakerna med julen är att få paket, maten och tomten :D

#123 - - nora:

jag är med och tävlar ^^



det tre bästa sakerna enligt mig är:



Se hur folk blir glada när dom öppnar sina paket,all jul stress e över och kalle anka ^^.

#124 - - sophia:

Har gillat inlägget!

Tre saker som är bra med julen:

1.Familj och släkt är samlad, så hiimla mysigt och bara umgås.

2.Julklappar ofc, roligt att få massa nya saker ju och även att ge bort saker som gör andra glada.

3. All julgodis och julmaten, så himla gott!!

#125 - - twtia:

Jag är med! Har tipsat om tävlingen här: http://thewinnertakesitall.blogg.se/2011/december/vinn-en-locktang.html#comment



Jag har gillat inlägget och följer dig även via bloglovin!



Tre bra/roliga saker med julen..

1. Man får träffa alla släktingar som man inte träffar allt för ofta annars.

2. Om det finns snö så får man ha snöbollskrig och bygga snögubbar osv osv.

3. Kalle Anka på tv!!

#126 - - adde:

Har gillat och är med och tävlar;)

3 saker om julen

1.man umgås med familjen

2.man får se alla glada ansikten

3.om det är snö ute så kan man ha snöbollskrig med syskon eller familjen

#127 - - Alva:

Har gillat inlägget och är gärna med och tävlar!

3 saker med julen:

1. Man får julklappar.

2. Man får göra andra glada genom att ge dom julklappar.

3.Man får äta massor av lussebullar och julgodis.



Alva :-)

#128 - - Emma K:

Jag har gillat inlägget och är med o tävlar :P



kalle anka

Julklapparna

Familjen :P

#129 - - Nelly:

jag är med!

3 roliga saker med jul

1.köpa pressenter och se hur glada dem blir när dem öpnar dem och verkligen gillar pressenten

2.julmaten, det är så mycket att välja på, och specielt för mig som inte kan äta fisk o mljölk :(

3.men det bästa måste vara julgranen! att klä den, eller efter det och man verkligen får in en jul känsla x3<3

#130 - - Isabella Axelsson:

Har gillat på bloglovin (:

1. Att familjen och släkten samlas

2. juuuulmaten (heheh, tjooockis :3 )

3. att höra om folk som ger julklappar till behövande, eller göra det själv

#131 - - linnea [FOTO & VARDAG]:

Jag är med och jag blev nummer 120 som gillade inlägget på bloglovin! :)



De tre roligaste/bästa sakerna är att träffa sin släkt! Jag har syskon som bor i Norge och de kommer hem varje jul, det är otroligt roligt att träffa dem och deras barn!



Att kolla på Kalle Anka som vi gör varje år, roligt att kolla på det även om man gjort det så många gånger förut!



Att klä granen tillsammans i familjen och bara umgås och ha det roligt/bra!



(Var tvungen att skriva en fjärde ^^) Och självklart att snön kommer, vilket vi har haft otur med i år men snö är något jag verkligen älskar!



Kramar ♥

#132 - - Elin Älg:

Gjort allt nu.



Det roligaste med julen är nog...

-Stämningen, allt är så julmysigt och man knaprar kakor och har det varmt och mysigt.

-Träffa underbara släkten.

-Snöön! Älskar att ha snöbollskrig, och det är så mjukt, så man kan bara hoppa ner på marken utan att det gör ont, jag menar... MAGI!?

#133 - - Sanna:

Har gillat inlägget. Vad jag gillar med julen är att få ha hela familjen samlad, eftersom far min jobbar i Afghanistan och julen är en av dom få gånger han kommer hem för att umgås med oss. Och jag verkligen älskar att ge presenter till mina nära och kära, handlar julklappar för flera tusen riksdaler! Och en självklarhet med julen, är all mat. Det är så underbart :-D

#134 - - Cass:

Har gillat inlägget :)



1. Man träffa massa släktingar som man sällan träffar

2. Hela släkten sitter ihoptryckta i en soffa och kollar på kalle anka!

3. Stämningen, det är så mysigt och lugnt och kakor och julpynt över allt!

#135 - - Tilda:

Jag har gillat :3



En av de bästa sakerna med julen är lätt kalle anka! Inte programet i sig, men att sitta och mysa, äta knäck framför musses husvagnsemester med familjen.



Och granen. Älskar den ♥ Det enda jobbiga är att krypa in under barren och tända.



Julklappar måste jag ta med. Kan inte ljuga, haha. I år fick jag en ziperall som jag myser i nu!



#136 - - Nellie:

Snön , maten och familjen :)



http://freakbear.devote.se/blogs/15305150/jag-aer-med-och-taevlar-.htm#WriteComment



Jag har skrivit en inlägg på min blogg och gillat det på bloglovin ! Älskar din blogg meest !

#137 - - Emma:

Hej, kära Moa! :D

Dom tre sakerna som jag gillar allra mest med julen är att man firar julafton/jul med sina vänner och familj, man träffar dom och umgås med dom. :D

Och att man får julklappar, i år har jag inte fått många julklappar. :'(

Och såklart julbordet, maten! :DD

Jag har gillat inlägget, och gjort det man skulle!

#138 - - Eyerusalem:

Hello!



De tre bra sakerna med julen är julklapparna, äta jul middag med familjen och så att sätta upp julgranen;)

Eftersom jag inte bloggar länge så har jag skrivet om att jag är med på tävlingen på min facebook <3:)

#139 - - Jullan Svensson - foto, vardag & inspiration:

Jag är med nummer 127 på bloglovin !



Tre bra saker med julen:

1. Man får umgås med familj och vänner som är väldigt mysigt.

2. All julmusik, särskilt JUSTIN BIEBER !

3. SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN, som tyvärr inte kom iår :(



Kramar ♥

#140 - - amanda:

3 bra saker med julen är:

1. man får träffa hela sin släkt.

2. man får göra personer glada när man ger bort julklappar.

3. när man får fina julklappar från sin släkt.



kram ♥

#141 - - :(:

hur gillar man??

#142 - - jenniferfridaah:

jag är med! :)

1. Man får träffa kära och nära.

2. Man får kolla på kalle anksas jul.

3. när man får julklappar och när man ger bort till andra och se hur glada de blir av julklappen! :D

#143 - - Johanna:

Jag är med <:



1. Den goda julmaten, speciellt julskinkan!

2. Man får träffa hela tjocka släkten, samlade på ett o samma ställe (alltså hemma hos någon på julafton)

3. Allt julpynt på gator och torg, och även hemma hos sig och andra. Så himla fint och mysigt!

#144 - - therese:

jag är med!

#145 - - Elin:

1. När man vaknar på morgonen, så bara pirar det i magen och ända frams till kvällen.



2. Att man får vara tillsammans med familjen och ha jätte kul.



3. Snön som glittrar utanför fönstret.

#146 - - Sanna:

1. Man får spendera tid med familjen och bara mysa!

2. KALLE ANKA KLOKCAN TRE!!! <333

3. Att få äta god mat och kolla ut på snön som faller och inse att julen är en fin tid på året! <3

#147 - - Hilda:

Har gillat inlägget :)



1. Man får spendera en väldigt traditionell högtid med sin familj/släkt vänner, och dela glädje & för vissa äldre kanske det blir den sista julen, så det är viktigt att ta vara på det, och göra det bästa av julen tillsammans med dem man älskar!



2. All god mat. Alla är samlade & äter god mat, pratar & har roligt!



3. Att man får pynta och göra extra mysigt inför jul. man kanske pytar t.ex med sina småsyskon, eller farmor/mormor och det kan vara väldigt mysigt. och att hjälpa till med julskinkan och annan julmat!

#148 - - - bbella aka huuynh :::

Jag är med och har gillat inlägget :)



1. Att mysa i väldigt varma kläder och dricka varm choklad med andra medans man kollar på film !

2. Pynta granen som man vill ^^

3. och äta god mat :D

#149 - - Stella:

Har gillat på bloglovin och 3 bra anledningar

1. Minerna vissa gör när de får något de verkligen önskat sig! ^^

2. Att sitta framför Kalle Anka och bara proppa i sig massa knäck & julmust

3. (& så en av mina favoriter :3) att pynta julgranen, det är så mysigt! :)

Mejlen är: [email protected]

Till top